kartony

Kartony do sklepu e-commerce – jakie wybrać?

Konkurencja na rynku e-commerce rośnie z roku na rok. Nic więc dziwnego, że e-sklepy szukają skutecznych sposób na to, aby się wyróżnić. Jednym z takich sposobów jest korzystanie z atrakcyjnych i oryginalnych opakowań kartonowych. Oczywiście poza walorami estetycznymi kartony muszą również charakteryzować się odpowiednią wytrzymałością materiału. Dzięki temu produkty będą właściwie zabezpieczone i w całości dotrą do odbiorców. Warto zatem wiedzieć, na jakie kartony powinno się dziś postawić, prowadząc sklep internetowy.

Wyróżnić się na tle konkurencji

W związku z ogromną konkurencją na rynku e-commerce sklepy internetowe muszą szukać sposobów na to, aby się wyróżnić. Istotne jest tu również niebanalne podejście do swoich klientów. Jednym z elementów, którym sklep może się wyróżnić, jest na pewno opakowanie, w którym wysyła swoje produkty. Oryginalny karton może bowiem skutecznie zapisać się w świadomości klientów, a to w przyszłości może zaowocować kolejnymi transakcjami. Zdające sobie z tego sprawę e-sklepy coraz częściej odchodzą zatem od standardowych opakowań. Dziś stawia się na kartony e-commerce, które cechuje estetyczny wygląd i funkcjonalność.

Zabezpieczenie produktów na czas transportu

Jak wspomniano, kartony stosowane w branży e-commerce muszą cechować się estetyką i funkcjonalnością. Jeśli chodzi o ten drugi aspekt, to takie opakowania muszą pozwalać na właściwe zabezpieczenie produktów na czas transportu. Istotna jest zatem ich wytrzymałość, tym bardziej, że pakowane są w nie produkty różnego typu. Z tego wynika też, że kartony dostosowane muszą być do konkretnych produktów. Inne kartony sprawdzą się do pakowania i transportu ubrań, inne do kosmetyków, a jeszcze inne do produktów ze szkła czy innych kruchych materiałów. Często w jednym kartonie wysyła się kilka produktów o różnej wadze i rozmiarze. Zaopatrując się w opakowania kartonowe, także o tym należy pamiętać. Jak jednak można się domyślić, same kartony zwykle nie stanowią idealnego zabezpieczenia. Potrzebne są dodatkowe zabezpieczenia. Dlatego oprócz kartonów dla branży e-commerce, warto zaopatrzyć się w takie elementy jak wypełniacze do paczek, przekładki tekturowe czy folia bąbelkowa. Materiały te skutecznie zabezpieczą produkty i sprawią, że żadne wstrząsy podczas transportu ich nie uszkodzą.

Wybór kartonu dla e-commerce

Wybierając konkretny rodzaj opakowań kartonowych, przede wszystkim pod uwagę wziąć należy to, co konkretnie będzie do nich pakowane. Innymi słowy, kartony dopasowane powinny być do produktów, które sklep sprzedaje. Jeśli są to produkty, co do których ryzyko uszkodzenia jest niskie, to sprawdzić mogą się kartony wykonane z 3-warstwowej tektury. Jeśli jednak pakowane i transportowane przedmioty są delikatniejsze, to postawić należy na kartony z dodatkowym wzmocnieniem. Są one dodatkowo wytrzymałe na większe obciążenia. Poza tym pamiętać również trzeba, że opakowanie powinno być nieco większe od produktu. Najlepiej, aby było kartonowe i większe o jeden rozmiar od zamówionego przedmiotu. Jeśli karton będzie zbyt mały, może wówczas dojść do jego uszkodzenia, a tym samym do uszkodzenia produktu. Nie bez znaczenia jest także to, z jakiego surowca opakowanie jest wykonane. Dziś coraz powszechniej stosuje się ekologiczne kartony e-commerce, czyli takie, które są przyjazne środowisku. Mowa tu o surowcach odnawialnych, które nadają się do recyklingu i ponownego wykorzystania.

Dziś oferta opakowań kartonowych dla branży e-commerce jest bardzo szeroka. Dzięki temu każdy sklep internetowy ma możliwość wyboru takich opakowań, które najlepiej odpowiadać będą konkretnym potrzebom i wymaganiom. Wspomnieć jeszcze raz trzeba, że aktualnie kartony nie służą jedynie do pakowania produktów. Pełnią również funkcję marketingową. To również należy brać pod uwagę, jeśli priorytetem jest zadowolenie klientów i składane przez nich kolejne zamówienia. Wiele firm oferuje przygotowanie kartonów wedle indywidualnego projektu.