Wirtualna asystentka – dlaczego warto ją zatrudnić?

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobra asystentka do prawdziwy skarb. Pomimo tego wielu z nich rezygnuje z zatrudniania osoby na etacie, głównie ze względu na wysokie koszty utrzymania pracownika. Doskonałym rozwiązaniem będzie współpraca z wirtualną asystentką. Czym się zajmuje i dlaczego warto ją zatrudnić w firmie?

Co robi wirtualna asystentka?

Na początku warto uświadomić sobie, że obecnie coraz więcej osób pracuje w sposób nie stacjonarny, a zdalnie. Jest to wygodne dla obu stron – pracodawcy oraz pracownika. Wirtualna asystentka również pracuje z innego miejsca, dlatego przedsiębiorca nie ma obowiązku wyposażyć jej stanowiska pracy, co już pozwala w znacznym stopniu ograniczyć koszty. To, że asystentka pracuje zdalnie, wcale nie oznacza, że jej zakres obowiązków będzie węższy. Wręcz przeciwnie – dziś niemal każdą sprawę można załatwić na odległość. Jakie są zadania wirtualnej asystentki? Przede wszystkim pomaga ona przedsiębiorcy zorganizować dzień pracy. Umawia spotkania, kontaktuje się z kontrahentami, wysyła przypomnienia o płatnościach, obsługuje stronę internetową, zajmuje się obsługą korespondencji zarówno przychodzącej, jak i wychodzącej. Przedsiębiorca może zlecić wirtualnej asystentce wykonywanie innych zadań, takich jak na przykład rezerwacja miejsc noclegowych w czasie podróży służbowej, rezerwacja biletów lotniczych, znalezienie oferty sprzedażowej czy też znalezienie specjalisty, który wykona konkretną usługę. Zadania asystentki zależą w głównej mierze od profilu działalności przedsiębiorstwa oraz od potrzeb właściciela firmy. Takie stanowiska sprawdzają się zarówno w przypadku mniejszych, jak i nieco większych firm, a nawet dużych korporacji. Współpraca przebiega na bardzo elastycznych zasadach, dzięki czemu każdy przedsiębiorca może być pewien, że wszystkie obowiązki zostaną wykonane poprawnie. To zaś sprawi, że będzie mieć on czas na prowadzenie bieżących spraw firmowych i rozwijanie działalności gospodarczej.

Dlaczego warto zatrudnić wirtualną asystentkę?

Outsourcing usług cieszy się obecnie bardzo dużą popularnością wśród właścicieli firm. Niegdyś nawiązywano współpracę z przedsiębiorstwami zewnętrznymi głównie w kontekście prowadzenia księgowości czy prowadzenia rekrutacji, dziś jednak dzięki outsourcingowi każdy może współpracować z profesjonalną, wirtualną asystentką. Jej zatrudnienie jest o tyle korzystne, że przedsiębiorca nie musi ponosić kosztów pracowniczych, do których należą między innymi wspomniane wyżej koszty wyposażenia stanowiska. Przedsiębiorca zatrudniający pracowników musi również wypłacać im wynagrodzenie (niezależnie od ilości wykonywanych obowiązków), płacić składki ZUS, udzielać urlopu czy też przeprowadzać szkolenia okresowe, na przykład z zakresu BHP. To wszystko sprawia, że zatrudnienie pracownika staje się zwyczajnie nieopłacalne. Na szczęście, dzięki usługom outsourcingowym nie trzeba rezygnować z asystentki, która wszelkie swoje obowiązki wykona w sposób profesjonalny, bez opóźnień czy jakichkolwiek niedomówień.

Chcąc zatrudnić wirtualną asystentkę, która zorientowana będzie na długofalową współpracę, warto zapoznać się z ofertą dostępną na stronie internetowej firmy Brella. Specjalizuje się ona w kompleksowym świadczeniu usług, dzięki którym każdy przedsiębiorca może nie tylko zaoszczędzić, ale również poczuć, że w jego firmie wszystko działa tak, jak powinno, a wszystkie sprawy administracyjno-organizacyjne zostały załatwione w terminie. Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje tego typu pomoc biurowa, sprawdź cennik wirtualnej asystentki na stronie internetowej https://www.pragma.org.pl/. Dzięki temu zyskasz porównanie kwot, z którymi trzeba liczyć się, zatrudniając pracownika stacjonarnego oraz wydatków, z jakimi wiąże się współpraca z wirtualną asystentką.