Najczęstsze usterki w iPhone

Telefony z logo nadgryzionego jabłka cieszą się popularnością nieprzerwanie od 2007 roku, kiedy to na rynek wprowadzony został pierwszy iPhone. Dziś – 14 lat i kilkanaście nowych modeli później, urządzenia mobilne od firmy z Cupertino są uznawane w wielu częściach świata za jedne z najlepszych na rynku i trudno się z tym nie zgodzić. Marka dokłada wszelkich starań, aby sprzedawane przez nią telefony były jak najwyższej jakości, stanowiły swego rodzaju produkty z segmentu premium. Nie przeszkadza to jednak w zdobywaniu popularności, a także w tym, że iPhone wpisał się na stałe do popkultury XXI wieku – inspiracje nim można zobaczyć nie tylko w wielu innych urządzeniach, a także np. w sztuce.

Mimo wszystkich nowinek technologicznych, niesamowitych funkcji i oczywiście zalet tych smartfonów, wciąż pozostają one urządzeniami elektronicznymi, które składają się z tysięcy małych elementów i podzespołów, przez co naturalnie nadal pozostają podatne na różnego rodzaju uszkodzenia i usterki. Niektóre z nich występują bardzo często i zazwyczaj są wynikiem zwykłej nieuwagi użytkowników, jednakże czasem problemy pojawiają się nawet wtedy, kiedy telefon jest użytkowany całkowicie normalnie i jest zadbany. Jakie są więc najczęściej występujące awarie i usterki w iPhone?

Najczęściej występujące usterki w iPhone

Absolutnym numerem jeden wśród notorycznie pojawiających się uszkodzeń telefonów marki Apple jest oczywiście uszkodzony ekran lub tzw. plecki. Oba te elementy wykonane są oczywiście ze szkła, dlatego nawet przy upadku z niewielkiej wysokości nie jest trudno o stłuczenie ich powierzchni. Ta usterka w niemal stu procentach przypadków jest wynikiem nieuwagi użytkownika lub nieodpowiedniego użytkowania urządzenia, jednak na szczęście dla wszystkich posiadaczy smartfonów tej marki – naprawa nie jest czasochłonna i skomplikowana, dzięki czemu po oddaniu telefonu do naprawy w odpowiednie miejsce bardzo szybko można cieszyć się z ponownie działającego i w pełni funkcjonalnego urządzenia.

Drugim najczęściej spotykanym w iPhone’ach problemem jest zużyta bateria, której kondycja, a wraz z nią maksymalna pojemność zmniejsza się w wyniku normalnej eksploatacji urządzenia. Są oczywiście metody, które umożliwiają uchronienie akumulatora przed nadmiernym zużyciem, jednak nie ma możliwości, aby ten proces całkowicie zatrzymać. Wymiana baterii w smartfonach marki Apple nie jest co prawda tak prosta, jak w konkurencyjnych telefonach innych marek jeszcze kilka lat temu, gdzie wystarczyło zdjąć tylną pokrywę, aby się do niej dostać i wymienić, jednak wciąż jest to dosyć łatwy i szybki proces.

Dwie powyższe usterki spotyka się najczęściej, jednak nie są to jedyne kłopoty, z którymi mogą spotkać się użytkownicy iPhone. Pomijając oczywiście wypadki takie jak zalanie (od modelu iPhone 7 telefony te są wodoodporne) istnieje cały szereg awarii, które mogą wystąpić, w tych telefonach, a część z nich występuje np. tylko w jednym konkretnym modelu, co jest wynikiem np. wady fabrycznej lub projektowej.

Gdzie najlepiej oddać smartfon do naprawy?

W ostatnich latach, ze względu na znaczny wzrost popularności urządzeń marki Apple w Polsce pojawiło się bardzo dużo serwisów, które zajmują się przeprowadzaniem napraw telefonów tego producenta. Aby mieć jednak absolutną pewność, że smartfon zostanie naprawiony zgodnie z najwyższymi standardami przez prawdziwych specjalistów, należy zgłosić się z nim do renomowanego i sprawdzonego serwisu. Jednym z takich miejsc jest Serwis 24. To wyjątkowa firma, która zajmuje się naprawą urządzeń firmy Apple i nie tylko, a także organizuje profesjonalne szkolenia, na których zdobywa się umiejętności i wiedzę z zakresu napraw elektroniki. Aby dowiedzieć się więcej na temat tych szkoleń, wystarczy odwiedzić stronę internetową: https://serwis24.org/serwis/szkolenia/szkolenie-z-naprawy-i-diagnostyki-iphone/, na której znajdują się wszystkie informacje dotyczące wszystkich związanych z nimi kwestii.