logo

Jak wybrać agencję do zaprojektowania logo ? – praktyczne porady

Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. Jest swego rodzaju symbolem, który zapamiętują odbiorcy, a następnie mocno kojarzą z daną firmą. Nie ma w tym niczego dziwnego, w końcu pojawia się na wszystkich materiałach promocyjnych, papeterii używanej w przedsiębiorstwie, elewacji jej siedziby oraz na stronie internetowej. Kluczowe jest więc to, by należycie się prezentowało i wyróżniało spośród innych. Aby osiągnąć taki efekt, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Projektowanie logo w Warszawie to usługa świadczona przez liczne agencje. Jak wybrać tę, która spełni nasze oczekiwania?

Zdobyć wszystkie niezbędne informacje

Najlepszym świadectwem umiejętności są dotychczasowe realizacje. Dobrze będzie więc zacząć od zapoznania się z portfolio osób, z którymi rozważamy nawiązanie współpracy. Pozwoli to nie tylko na przekonanie się o tym, jakimi zdolnościami technicznymi one dysponują, ale także da pojęcie o ogólnej estetyce. Sporo artystów posiada bowiem swój określony, wyrobiony styl, który może być odpowiedni jeśli pragniemy otrzymać projekt niestandardowy i przykuwający uwagę, ale który niekoniecznie sprawdzi się jeśli zależy nam na czymś minimalistycznym i standardowym. Gdy już dokonamy wstępnej selekcji najrozsądniej będzie zasięgnąć opinii od dotychczasowych klientów agencji. Stanowią one prawdziwą skarbnicę wiedzy – zarówno te publikowane w Internecie, jak i te, które usłyszymy podczas rozmowy.

Kolejny krok to uważne przeczytanie oferty. Projekt logo w Warszawie można wykonać niskim kosztem, ale nie zawsze będzie to jednoznaczne z odpowiednią jakością i kompleksowym charakterem pracy. Istotne jest również to, by mieć pewność, że już po rozpoczęciu całego procesu nie zostaniemy obciążeni dodatkowymi opłatami, o których nikt nas wcześniej nie poinformował. Gdy agencja nie posiada ogólnodostępnego cennika swoich usług lub zwleka z przygotowaniem dla nas indywidualnej wyceny zamówienia powinno stanowić to wystarczający sygnał ostrzegawczy skłaniający nas do poszukania innej firmy. Przejrzyste, jasne zasady to podstawa. Dlatego też przed podpisaniem umowy rozsądnie będzie umówić się na spotkanie i omówić wszelkie szczegóły. Kontakty międzyludzkie są istotne, gdyż projektowanie logo w Warszawie i w każdym innym mieście stanowi złożone przedsięwzięcie. Najlepiej będzie więc współpracować z kimś komunikatywnym, otwartym na sugestie, z kim będziemy mogli porozumiewać się bez trudu i stworzyć wspólną wizję, jaka następnie zostanie przekuta w rzeczywistość.

Upewnić się, że stosunek ceny do jakości jest właściwy

Podczas dokonywania wyboru musimy oczywiście wziąć pod uwagę cenę. Nie czyńmy z niej jednak jedynego i najważniejszego kryterium. Logo nie wykonuje się co dwa czy trzy lata, najlepiej będzie więc potraktować je jako inwestycję. Agencja, która oferuje wyjątkowo tanie projekty niekoniecznie będzie najlepszym wyborem. Kluczowe jest również uzyskanie gwarancji zwrotu pieniędzy w przypadku niewłaściwego wykonania usługi i upewnienie się, że projekt zostanie nam dostarczony w kilku formatach.